چاپ چيست؟

دانلود جديدترين موزيكها

  • كارت ويزيت هاي حرفه اي
  • انواع كارت ها
  • ربات اينستاگرام
  • دانلود آهنگ حميد عسكري
  • چاپ چيست؟

چاپ چيست؟

۵ بازديد

انتقال يك تصوير، طرح يا نوشته را بر روي يك سطح اصطلاحاً چاپ ميگويند. چاپ همراه با ضربكوب شدن سطح اول بر روي سطح دوم انجام ميگيرد. با پيشرفت دنيا، صنعت چاپ نيز شامل تغييراتي گرديده كه اندكي تعاريف را تغيير داده است. چاپ سنتي كه از قرن ها پيش مورد استفاده بشريت قرار گرفته بود با پيشرفت چشم گيري مواجه شد و به دو دسته صنعتي و ديجيتال تقسيم گرديد:

  • چاپ صنعتي:

چاپ صنعتي يا چاپ اُفست همان تصوري است كه همه ما از چاپخانه داريم، چاپ اُفست از ماشين آلات غول پيكر با سرو صداي بسيار بالاي نشأت ميگيرد.
در اين مدل چاپ طبق فرآيندي از قبل تعيين شده چاپ انجام مي شود كه اين مراحل عبارتند از:

  1. خدمات قبل از چاپ:

    ايده پردازي، طراحي، ليتوگرافي(سطحي است بشكل فيلم كه طرح بر روي آن هك ميشود)

  2. چاپ:

    در اين مرحله اصلي ترين فرآيند چاپ انجام ميشود و فيلم و زينك هاي تهيه شده در مرحله ليتوگرافي بر روي دستگاه چاپ نصب شده و با هماهنگي خاصي مركب گيري ميشوند و سپس بر روي سطح كاغذ حركت داده ميشوند تا چاپ صورت پذيرد.

  3. خدمات بعد از چاپ:

    در اين قسمت خدماتي جانبي چاپ انجام ميشود كه طي آن تأثير مستقيم در خروجي كار دارد عواملي چون روكش، برش و ضربكوب ها باعث زيبايي كار ميشوند.

  • چاپ ديجيتال:

چاپ ديجيتال نوع بروز شده اي از صنعت چاپ است كه در مصارف تيراژ پايين(اداري و دفتري) مورد استفاده قرار ميگيرد، در ايران عموماً دفاتر فني، چاپ هاي ديجيتال و دفاتر خدماتي با پرينت گرفتن اين خدمات را ارائه ميدهند كه به دو روش انجام ميشود:

  1. چاپ ديجيتال حرارتي:

    اين دستگاه آلات فايل را از طريق كامپيوتر دريافت كرده و سپس بر روي برگه هاي مورد نظر چاپ ميكنند، سيستم چاپ در اين روش مانند ظهور عكس رنگي در قرن گذشته مي باشد با اين تفاوت كه نقش اصلي را حرارت ايفا ميكند.

  2. چاپ ديجيتال جوهر افشان: سفارش انلاين كارت ويزيت

چاپ جوهر افشان اولين بار در چاپگرهاي عكس رنگي جهت سهلوت در روند عكاسي ها بوجود آمد، در اين روش فايل هاي چاپي به چاپگر ارسال ميشوند و دستگاه آنرا از طريق پردازش و مكانيز چاپ از طريق هد بر روي سطح كار اسپري كرده و باعث پديد آمدن چاپ ميشود، اين پديده طولي نكشيد تا به عنوان يكي از چاپ هاي حائز اهميت دنياي امروز وارد عرصه شود، بيلبردهاي تبليغاتي، بنرهاي شهري نمونه اي از اين روش چاپ هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.